نرم افزار جامع انبارداری
جامع انبارداری - انباردار
اين سيستم كليه عمليات مورد نياز كه قبلا در قالب سيستم سنتي انبارداري به صورت دستي و كاغذي انجام مي گرفت، به صورت خودكار و باقبليتهاي بسيار بيشتر در اختيار شما قرار مي دهد. تفاوت اصلی این سیستم با سایر سیستم هایی که در این زمینه تولید شده است منطبق بودن بالای آن بر نوع عملکرد انبارها و رفع کلیه نیازهای موجود در انبارها می باشد.
استفاده از این سیستم انبارداری مزایای زیادی دارد. قسمتی از این مزایا عبارتند از:
- دقت بالا در محاسبه هزینه انبارداری و موجودی کالا
- سرعت بالا در پیدا کردن اطلاعات مربوط به یک تاجر یا صاحب کالا یا بیجک یا رسید
- جلوگیری از اتفاقات ناگهانی مانند گم شدن بیجک یا رسید
- حذف هزینه های اضافی مانند چاپ دسته بیجک و رسید
- جلوگیری از بایگانی تعداد زیادی کاغذ به عنوان بیجک یا رسید
- سرعت در سرویس دهی به ارباب رجوع
مخاطبین نرم افزار انباردار
باركد خوان
كالر آی دی
ثبت اثر انگشت
فرد تحويل گيرنده كالا، مهمترين فرد در چرخه ترخيص كالا مي باشد. علت اين مساله تنوع افراديست كه جهت تحويل كالا به انبار مراجعه مي نمايند و در اكثر موارد انباردار به دلايل گوناگون امكان دريافت كارت شناسايي فرد را نخواهد داشت.
مشخصات عمومی
حسابداری پيشرفته
ارتباط از راه دور
ارسال SMS
برخي قابليتهاي عمومي اين نرم افزار عبارتند از :
|
برخي قابليتهاي اين قسمت عبارتند از :
|
انباری که این سیستم را مورد استفاده قرار دهد، یک کلمه عبور و یک کلمه رمز در اختیار هر صاحب کالا قرار خواهد داد. صاحب کالا با استفاده از این دو شناسه و با برقراری ارتباط تلفنی از طریق کامپیوتر، می تواند کلیه اطلاعات مربوط به موجودی خود از قبیل موجودی در انبار، ورودی و خروجی کالای مربوط به خود، ارزش ریالی موجودی، فهرست حواله های صادر شده و سایر اطلاعات را مشاهده نماید. طبیعی است امکان تغییر کلمه عبور برای تاجر وجود دارد. اين نكته قابل توضيح است كه امكان استفاده از اين قابليت در قالب وب سايت اينترنتي و ارائه اطلاعات از طريق اينترنت نيز وجود دارد. با استفاده از اين قابليت پس از راه اندازي بخش ارتباط از راه دور بصورت وب سايت ، اطلاعات بصورت دوره اي (در بازه هاي زماني مورد نظر انباردار) به وب سايت منتقل خواهد شد و صاحبان كالا با مراجعه به وب سايت انبار امكان مشاهده اطلاعات مربوط به كالاها، برگه هاي ورود و خروج و ... را خواهند داشت. مزاياي استفاده از بخش ارتباط از راه دور به صورت وب سايت عبارتست از :
|
با اين توضيحات و با توجه به تنوع بالاي كالا در انبارها، جهت تسريع در ثبت اطلاعات كالاها و ارائه خدمات سريعتر به مراجعه كنندگان و دقت بيشتر در انتخاب نوع كالا، نرم افزار انباردار قابليت اتصال به انواع باركدخوان در ثبت و گزارش گيري از اطلاعات كالاها را در اختيار شما قرار مي دهد. با استفاده از اين قابليت در زمان انتخاب كالا در برگه هاي ورود يا خروج كالا، كاربر با استفاده از دستگاه باركد خوان قادر به انتخاب كالاي مورد نظر بوده و نرم افزار با توجه به كد دريافتي از دستگاه و تطابق آن با كدهاي ثبت شده در سيستم، مشخصات كالاي مورد نظر را نمايش داده و ديگر نيازي به جستجوي نام كالا يا ثبت دستي نام كالا وجود نخواهد داشت. نرم افزار انباردار قابليت كار با انواع دستگاه باركد خوان بيسيم و سيم دار را دارد. مدلهاي پيشنهادي اين شركت دستگاههاي باركد خوان شركت Datalogic مي باشد. برخي از مدلهاي دستگاه باركد خوان عبارتند از : QUICK SCAN I تکنولوژی: بارکد خوان نوری تعداد اسكن: 270 اسکن در ثانیه فاصله خواندن : تا فاصله 45 سانتی متری حالتهای خواندن : اتوماتیک - سیلکی - تک کلیدی پایه : پایه با انعطاف بالا کنتراست : 15% پورت ارتباطی : USB یا کیبوردی یا سریالی مقاومت : فاصله 1/5 متری lp:42
|
سيستم كالر اي (Caller Id) نرم افزار انباردار اين ويژگي را در اختيار شما قرار مي دهد كه با ثبت اطلاعات مربوط به مشتريان، صاحبان كالا، خريداران، رانندگان، تحويل گيرندگان كالا و ... شامل نام، تلفن محل كار، تلفن منزل، فكس، تلفن همراه و آدرس، پس از تماس فرد با يكي از شماره هاي ثبت شده در سيستم اطلاعات كامل وي روي صفحه نمايش داده شده و هويت فرد تماس گيرنده قبل از پاسخگويي براي شما مشخص شده است.
يكي از كاربردهاي اين قابليت براي مواردي است كه درخواست خروج كالا يا حواله خروج كالا توسط بيش از يك نفر انجام مي شود و شما نمي توانيد از صحت اين درخواست مطلع شويد. در صورتيكه اگر محل تماس همان محل مشخص شده براي شما باشد تا حد زيادي اين اطمينان براي شما وجود دارد تا از سوء استفاده احتمالي افراد جهت درخواست خروج كالا جلوگيري شود.
|
دلايل گوناگوني مانند:
و چندين دليل ديگر كه عملا امكان دريافت كارت شناسايي را غير ممكن مي سازد. روالهايي مانند گرفتن امضا از تحويل گيرنده نيز هرچند تا حدي مشكلات را مرتفع مي سازد ولي وقتي نام، نام خانوداگي ، شماره ملي يا شماره خودروي فرد تحويل گيرنده اشتباه است يا قابل پيگيري نيست، پس عملا در صورتي كه فردي بخواهد از حواله صاحب كالا يا انبار سوء استفاده نمايد، براحتي خواهد توانست. راه حل چيست ؟ با توجه به منحصر بفرد بودن اثر انگشت هر فرد از يكسو و قابل رديابي بودن افراد با اثر انگشت ثبت شده، به نظر مي رسد يكي از بهترين راه حلها جهت حل مشكل سوء استفاده احتمالي افراد تحويل گيرنده كالا، ثبت اثر انگشت افراد مي باشد. ويژگي ثبت اثر انگشت نرم افزار انبارداري، به شما اين امكان را مي دهد تا هنگام ثبت برگ خروج كالا، پس از ثبت اطلاعات راننده اثر انگشت راننده را در سيستم ثبت نماييد. اين قابليت كه با استفاده از دستگاههاي ويژه اي كه با نرم افزار در ارتباط است انجام مي شود، به شما اين امكان را نيز مي دهد كه در صورت ثبت بودن اطلاعات فرد تحويل گيرنده در سيستم، با ثبت اثر انگشت فرد، كليه اطلاعاتي كه از قبل در سيستم ثبت شده است، نمايش داده شده و عمليات ثبت اطلاعات فرد تحويل گيرنده با سرعت و به اندازه يك انگشت زدن زمان خواهد برد. |
از طرف ديگر، با توجه به درخواست مشتريان جهت خريد كالا و رفت و آمد زياد كالاها بر اساس واردات يا توليد كالا در انبار، صاحبان كالا و مشاغل نياز به اطلاع دقيق از زمان ورود يا خروج كالا در انبار خواهند داشت چرا كه در برخي از مواقع حواله هاي صادر شده از طرف صاحب كالا با تاخير زماني چند روزه جهت تحويل در انبار وصول خواهند شد. بخش ارسال پيامك نرم افزار انباردار كه با هدف اطلاع رساني لحظه اي به صاحبان كالا طراحي و توليد گرديده است، اين امكان را در اختيار كاربر نرم افزار قرار مي دهد تا پس از ثبت و نهايي سازي برگ ورود يا خروج كالا، پيامكي شامل مشخصات برگ ورود يا خروج و نوع و تعداد كالاهاي وارده يا صادره به صاحب كالا ارسال نمايد. صاحب كالا با دريافت اين پيامك علاوه بر مطلع شدن از وضعيت ورود يا خروج كالا به انبار، در مواردي كه به دلايل مختلف مانند اشتباه اپراتور، سرقت برگ حواله و... اشتباهي در ثبت اطلاعات بوجود آمده باشد، در سريعترين زمان ممكن قادر به رفع مشكل خواهد بود. در اين قابليت كاربر سيستم، قادر به انجام تنظيمات نحوه ارسال پيامك و محتويات پيامك ارسالي خواهد بود. |